Juhana Ropeconissa

Vuosittainen roolipelitapahtuma Ropecon järjestetään Espoossa Dipolissa 26.-28.7. Tässä ne ohjelmanumerot, jotka liittyvät tavalla tai toisella minuun:

Larp in Palestine

Pe 19:00 – 20:00, Klondyke

Englanninkielinen esitelmä, järjestetään osana Halat hisar -larppiprojektia, jossa olen mukana tuottajana. Tässä esitelmän kuvaus Ropeconin saitilta:

Larp came to Palestine in 2012 thanks to the efforts of local organizers and Norwegian larpers. Get to know everything about desert fantasy games, hear the latest about the Palestinian game Halat hisar to be played in Finland in November, and meet the people behind the birth of a scene.

Halat hisar

Ilmoittautuminen pe 18:00-20:00, larppitiski

Itse peli la 10:00-16:00 Ossinlinna (Otakaari 18)

Halat hisar (suom. Piiritystila) on palestiinalainen larppi, joka järjestetään Suomessa marraskuussa. Teemme pelistä Ropeconiin miniversion kymmenelle pelaajalle. Peli käsittelee uhrauksia, valintoja ja ratkaisuja, joita ihmiset joutuvat tekemään eläessään sotilasvallan alla. Suomi on miehitetty, mutta elämä jatkuu miehityksestä huolimatta. Larpin kotisivut löytyvät täältä.

Kaikki ne tekemämme virheet… roolipeleissä

La 17:00-18:00, Auditorio

Kuvaus:

 Järjestäjä: Maija Hannula, Mike Pohjola, Timo Multamäki, Juhana Pettersson

KP:sta tuttu konsepti nyt Conissa! Massi ja hänen kolme fantastista suunnittelijakollegaansa jakavat kaikkein oudoimmat, upeimmat ja katastrofaalisimmat virheensä pelien suunnittelun parissa. Viemme yleisön läpi yleisten virheiden – ja Mike Pohjola, Juhana Pettersson ja Timo Multamäki kertaavat kommelluksiaan. Opitaan virheistämme ja nauretaan häpeä pois!

Roolipelit kirjailijan työvälineenä

Su 11:00-13:00, Sali 26

Kuvaus:

Järjestäjä: Juhana Pettersson, Ville Vuorela, Mike Pohjola, Nina Hurma

Kirjailijat Juhana Pettersson (Sokerisamurai), Mike Pohjola (Ihmisen poika), Ville Vuorela (Vanha koira) ja Nina Hurma (Yönpunainen höyhen) keskustelevat siitä, miten roolipelit voivat auttaa romaanin kirjoittamisessa ja miten fiktion kirjoittaminen eroaa pelin kirjoittamisesta.

Related Post